Wednesday, May 25, 2011

Akar Berlima

Setiap bulan grouping ini akan buat event kat laman budaya shah alam. AKAR satu group anak seni yg aku respek sbb cara dorang ekspress art tu bagi pendapat aku, sangat pure. bukannya yg biasa kita selalu tgk kat astro, tv3 semua tu.

1st time aku pegi time Akar Bertiga, i was amazed by how they trying to inject elemen tempatan dalam event dorang. sapa2 yg nak datang digalakkan berbaju melayu atau berbaju kurung, sbb event ni terlalu tempatan, sapa2 yg berseluar pendek, leggings, hisap rokok, mancarut akan dikenakan denda kompaun! seriously!

kali ni Akar Berlima combine dgn KukuBesi, seorang photographic yg tak payah aku nak kenalkan lg. daym! rasa rugi gila tak dapat dtg event ni mggu lepas sbb aku kat melaka. rugi gila siottttttttttttttttttt. takpa2 nasib baik ada org yg upload kat youtube video2 mlm tu.

video yg betul2 aku 'rasa', Fynn Jamal. kalau korang perasan die ni pernah msk reality show apa nama ntah, yg pasal komposer muda tu. sebenarnya 1st time aku tgk die perform live kat gig di MCPA ntah berapa thn lepas ntah, aku sanggup dtg dari melaka naik bas utk usha gig tu.

mula-mula aku tgk die, apa benda la minah ni mencarut kat depan, tp bila betul2 aku dgr lirik2 dia. wow, aku tak bleh nk ckp ape. berhantu weh. apa yg aku bleh komen, dia ni mmg pure dlm apa yg dia sampaikan. bukan yg karya picisan, murahan dan populariti semata-mata. kalau korang appriciate art, korang tau apa yg aku mencarut skrng ni. so ni video die time kat mcpa dulu



ni pulak video dia time Akar Berlima hari tu... RUGI GILA AKU TAK DPT PERGI!!!



so next bila aku blk s.alam sure2 aku akan turun event mcm ni. satu event yg really appriciate art, maksud aku REAL ART okay.

No comments: